sobota, 14 maja 2016

WIOSENNY ŚWIAT

Maj w mieście. Zazielenił drzewa i krzewy, już ulice nie są szare i puste, są piękne i kwitnące. Przyniósł piękny zapach. Bzu, kwitnących drzew, skoszonej trawy, ciepłego deszczu, innego powietrza. Ocieplił wiatr, który rozwiewa włosy i przez chwilę pozwala być gwiazdą Hollywood. Wyciągnął na ulicę ludzi. Pięknych, aktywnych, uśmiechniętych. Obudził słońce. Teraz wstaje wcześniej i później chodzi spać, świeci jak szalone, zdejmuje kurtki i sweterki. Zaprosił nad Wisłę, do parków, nad fontanny, do zoo. Zachęcił do spacerów, do życia na powietrzu. Otworzył budki z lodami i stoliki przed lokalami. Zamroził lody i ochłodził koktajle. Przyniósł nową nadzieję, radość, optymizm, dodał sił i energii.
Miasto w maju. Jest piękne, jest inne, jest moje. Przez uchylone okno wpada ciepłe wiosenne powietrze i blask księżyca. Mogę się uśmiechnąć, bo wiem, że wszystko się rozwiąże, wszystko będzie dobrze, wszystko się da. Maj ma siłę sprawczą.


13 komentarzy:

  1. Ej, trochę dziwny ten maj, z jednej strony słońce i zdejmowanie wierzchniego odzienia, z drugiej mrożenie lodów i koktajli! ;D

    Mi maj przyniósł tylko kupę roboty i stresu, oby czerwiec mnie trochę wybawił!

    KULTURA & FETYSZE BLOG (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to jest akurat chyba logiczne. :P Jak jest Ci gorąco, to się rozbierasz i jesz/pijesz coś zimnego. ;)

      W czerwcu na pewno będzie lepiej, w końcu to taki optymistyczny miesiąc. :)

      Usuń
  2. Maj to przyjemny miesiąc, u mnie pogoda też zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak tu nie kochać wiosny? :) Dzięki niej wszystko budzi się do życia, świat staje się piękniejszy, a ludzie dostają powera do działania :) Korzystajmy zatem z tego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosną wszystko wydaje się lepsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak pięknie napisałaś o maju! wiosna to cudowna pora roku :) ja w 2016 przeskoczyłam z syfiastego przedwiośnia prosto do lata, dzięki wyprowadzce na Maltę. nie zdążyłam się nacieszyć bzem i tulipanami :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chyba Malta rekompensuje brak bzu? Mam taką nadzieję. :)

      Usuń
  6. Najpierw zamroził lody, potem otworzył budki, ale to szczegół. ;)
    Prawda taka, że jak słońce świeci to nastrój się polepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie, ale nie będę się kłócić. ;)

      Usuń
  7. Dobrze , że już mamy wiosne , człowiek ma więcej chęci do życia:)
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Maj to niesamowicie piękny i cholernie intensywny miesiąc. Ale jakoś nigdy nie mam z nim szczególnych wspomnień, może właśnie przez tą intensywność przyrody za szybko mi ucieka?:)
    Ale udało mi się wyjechać w maju na moją wieś i cóż...tam o wiele piękniej niż w mieście;) No ale, ja nie mam natury mieszczucha:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie chyba mam. ;) Też pochodzę ze wsi i uwielbiam tam przebywać, ale w mieście jednak lepiej się czuję. :)

      Usuń

Dziękuję, że jesteś i komentujesz. Zapraszam częściej. :)